Jag duger som jag är

Hej alla fina läsare. Nu gör jag det igen och försvinner så här men jag har faktiskt ingen aning vart tiden tar vägen haha. Imorgon väntar det spännande äventyr för min del men mer om det kommer upp på p
bloggen senare. 


Bjuder på en selfie hihi 

Idag tänkte jag skriva om ett djupt ämne som jag nämnde i förra inlägget att jag skulle. Nämligen om mitt val om att inte ha slöja längre. Jag hade slöja under flera år av mitt liv och den hängde med genom alla mina olika faser. En period förlorade jag till och med tron för Islam och gud och var en slags rockade, men slöjan hängde med iaf. Senare i livet kom jag fram till att nu får det vara nog och jag måste vara sann mot mig själv och beslöt mig för att ta av mig den helt och hållet. Jag har förändrats genom åren och idag känner jag mig nöjd med den person jag är. Jag är äntligen mig själv och ingen person som ska behaga någon annan. 

Jag respekterar alla tjejer och kvinnor som har slöja på sig och alla tjejer och kvinnor som väljer att inte ha. Det jag kände när jag hade slöja var att jag hamnade i ett fack hela tiden. Ute i samhället såg folk min slöja först innan de lärde känna mig som person först och bland muslimerna hamnade jag i ett fack där jag ansågs inte vara tillräckligt ordentlig. Så jobbigt att vara dömd utifrån det jag hade på huvudet. Jag valde helt enkelt att vara mig själv utan några etiketter, folk som träffade mig skulle lära känna mig som person. 

Jag fick mycket kritik på grund av mitt val men jag fick ännu mer beröm för mitt mod och styrka , för tro mig det var inget enkelt väl som jag tog på en natt. Jag övervägde för- och nackdelar och jag försökte förbereda mig på de olika reaktionerna jag skulle möta. Men jag är så stolt över att jag klarade av ett sånt stort steg och att jag i slutändan såg hur mycket jag betyder för folk trots förändringen. 

Det jag vill komma fram till med detta inlägg är att det är aldrig sent att ändra på något och man ska aldrig glömma bort att man ska i första hand behaga sig själv. Det gäller bara inte sådana beslut, utan det kan vara att satsa på sin karriär eller förändra sin livsstil. Jag tänker skriva ett inlägg om hur mitt liv förändrades när jag var närmare 30 år gammal, så stay tuned på ännu ett djupt inlägg. 

Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka och vi hörs snart igen 🤘🏼





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

It's me Inez

Välkommen till min blogg. Va roligt att ni har hittat hit. Mitt namn är Inez. Jag är en 32 årig förskollärare. Jag bor ihop med min man och min hund. Denna blogg kommer att handla om olika ämnen som intresserar mig och samtidigt kan vara roligt för er läsare att få veta. Det kommer att vara en allmän blogg för att hålla variationen i blogginläggen. Hoppas att ni kommer att tycka om min blogg och vill komma tillbaka hit 🤘🏼😊

RSS 2.0