Det här med att jobba på förskola....

Hej alla underbara läsare och ursäkta att det har varit tyst här på ett tag 😆
 
Jag är inne på min tredje vecka på jobbet igen men den här veckan kom vi igång på riktigt. De flesta är tillbaka från sin semster och nu är verksamheten igång igen. Innan sommaren skedde det stora förändringar i verksamheten och nu ska man försöka anpassa sig till dessa förändringar. Den största förändringen för mig var att jag skulle jobba fackligt två dagar i veckan, som innebär att jag inte kan vara på förskolan på heltid. Det är delade känslor när det kommer till den frågan, dels är det spännande att få nya arbetsuppgifter och bredda sin kontaktkrets, men å andra sidan känner man att man försvinner från barnen och arbetslaget, både fysiskt men också mentalt. Det är bara min andra vecka på facket så ännu är det helt nytt för mig och tok för tidigt för att bestämma hur det känns.
 
Andra förändringar som har skett i verksamheten var att vi fick flytta till en annan avdelning, och således få en ny "granne" som ska ingå i vårt arbetslag. Arbetslagen på varje avdelning har också reducerats till tre pedagoger per avdlning från att ha varit fyra pedagoger tidigare. I mitt nya arbetslag ska jag jobba ihop med bland annat min skrivpartner från universitetet som numera är min arbetskollega också 😄. Vi är alltså 6 pedagoger som jobbar samtigt i vårt arbetslag. Vissa har man jobbat med tidigare men andra har man enbart träffat på APT eller planeringsdagar. Så det lär bli spännande termin som väntar här. 
 
Så här i början av terminen har vi dessutom fullt upp med att planera verksamheten så att den är inbjudande och trygg för barnen. Vi får också en del nya barn som antingen inskolas eller omskolas. Då är det ytterst viktigt att miljön är välkomnande och rolig för de nya barnen. Vi brukar alltid gör om den pedagogiska miljön efter de barn vi har, så den görs om väldigt ofta då barnen utvecklas och förändras.   
 
 
Det är en bild på förskolan jag arbetar på 😊
 
Glöm inte att gilla inlägget och kommentera om det är ett särskilt ämne ni vill att jag ska skriva om 😍
 
Ha det så bra så länge och vi hörs snart igen 🤘





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

It's me Inez

Välkommen till min blogg. Va roligt att ni har hittat hit. Mitt namn är Inez. Jag är en 32 årig förskollärare. Jag bor ihop med min man och min hund. Denna blogg kommer att handla om olika ämnen som intresserar mig och samtidigt kan vara roligt för er läsare att få veta. Det kommer att vara en allmän blogg för att hålla variationen i blogginläggen. Hoppas att ni kommer att tycka om min blogg och vill komma tillbaka hit 🤘🏼😊

RSS 2.0